Sunday, November 14, 2010

..:: Kad Ucapan Kirimanku ::..

Share
Erm...lately ni selalu teringat ofis lama...teringat jugak dulu saya selalu jadi tukang buat kad untuk apa-apa event...tapi kalau saya tak sempat, pakai je Compliment Card yang dah ready made company punya...tapi kadang tu bila time tangan gatal sikit saya pun rajin la nak buat semua nie...leh ngulat sekali la kiranya...tapi best sebab bos tak marah...bukan edit gambar sendiri kan...untuk ofis jugak...hehehheee

Yang nie kad raya 2009 rasanya...buat untuk semua staf jugak...so boleh emel je terus pada kontraktor n client kami...


Yang nie untuk letak pada hamper untuk semua bos-bos...


Kad yang ini untuk tahun bila tak ingat...tapi masa tu Aidilfitri dgn Deepavali serentak...untuk diletakkan pada hamper jugak...

Teringat jugak dulu masa bila buat kad untuk diri sendiri siap letak Zila Comel..kemudian staf Sogo yang packing sume hamper tu akan senyum je bila sampai masa nak letakkan kad saya... (yg pasti saya takde kat situ la...staf lain yg uruskan hamper bersama staf Sogo tu yang cerita balik ehehhee kalau saya ada harus termalu sendiri huhuhu)


Yang ini kad sempena ada staf yang nak bersara...yang lain kami raikan jugak...tapi mungkin masa tu saya tak sempat nak buat kot...sebab jumpa yang nie jer...

Kad untuk Kak Zai nie bukan dia nak bersara la time nie...tapi sebab dia suka kad ni, so saya buat jugak untuk dia (special edition hehehe) Lagipun not a big deal sebab boleh jimat glossy paper dan print kat A4 jimat pakai sekeping terus dapat 2 kad terus...


Ni pulak kad sempena Kak Fari nak resign...saya buat nie sekali dengan kalendar...so dalam satu A4 tu jadi macam Table Calendar la...


Ermm...kad yang ini pula dibuat sebab nak bagi hadiah pada semua staf selepas Family Day company.... (tapi kadangkala ada sebahagian manusia yang tak pernah puas dengan apa yang diberi malah tak bersyukur pula...yang lebih teruk sanggup lakukan apa sahaja demi kepuasan diri sendiri sehingga sanggup menindas orang lain...) apesal tetiba topik serius ni huhuhu....


Oh ye...selain tu, saya juga suka buat Birthday Card...itupun kalau sempat lar...kadang2 bagi hadiah saja atau hadiah+kad atau kad ini sahaja...ikut kemampuan masa tu...nasib la masing-masing ye...ehehehheee....




Yang untuk Shahmy nie bukan nak buat kad la sebenarnya...ini request khas dari Mama Shahmy untuk print atas Birthday Cake... so saya buat beberapa design la...kadang2 tu idea tak mari...jadi macam ntah pape je hasilnye...huhuhu...

Oh ye...tema kek nie Sponge Bob...erm..puas la jugak saya google image SB nie...nak lukis sendiri ambik masa la plak...so copy saja...TQ la pada En. Google n pada siapa2 yang sudi upload gambar SB ni kat Internet... (poyo je siap mention kat sini, macam kan mereka baca je blog ni ahahahhaaa)

Setelah beberapa hari....saya berjaya menghasilkan seperti ini pula...erm...much better than before rasanya... (nasib baik Mama Shahmy bagi masa dateline panjang hehee)


Ta raaaaaa.....inilah hasil kek nya...saya sangat berbangga kerana design saya termaktub atas kek tu....tapi tang muka Shahmy tu semua orang tak sanggup nak potong...sampai ke malam...hehehe... Oh ye, sila abaikan chocolate rice yang tak berapa nak cun kat kelliling kek tu sebab saya yang tabur...ntah pape jadinye...huhuhuhu...
Erm.. saya juga terlupa nak update gambar2 masa besday Shahmy aritu...dah berbulan2...erm..nantila ye...lupe sebelum nie...huhuhuhu...



Kad aleesya ni masa mula2 bagi saya print kat laser jet hitam putih jer...sungguh kasihan...tapi lepas2 tu saya dah qada' balik n print 4R mcm gambar biasa tu...hehhehee...


Oh ini kad2 zaman Tok Kadok dulu....klakar je bila tengok ahahahaa... dalam hati berkata apakebenda la yang aku buat nie

Macam serabut jer kad nie huhuh...Oh Zety dan Ua nie sebaya...jadi ini kad pada tahun yang sama...


Saya cuba ingat balik mana kad besday utk Ua masa tahun 2008 nie...ada buat ke tidak...kalau ada mana softcopy nye...puas jugak mencari...tapi tetap tak jumpa...huhuhuhu...
Tapi saya memang suka ye buat border pada kad tu begitu....tak tau la kenapa...nak buat garisan lurus jer macam skema sgt plak...tapi tujuan border tu sebab nak bagi senang masa potong nanti sebenarnya ehehehe...




Oh dulu saya suka betul buat kad yang design nye macam bertindih2 begitu ye...ntah mana datang idea tak tau la... Tapi kenapa sekarang ni tak pernah pulak terfikir nak buat macam nie ye ehehehe...malas nak buat cut n paste banyak2 kot ehehehe....


Erm...yang ini saya buat untuk Ibu & Abah untuk di framekan saiz 8R..masa ni majlis meriah sikit sebab kami siap buat kenduri kecil-kecilan adik beradik...dan yang paling istimewa ada hadiah special dari Abah untuk Ibu masa nie...so kami semua pun terbabit sekali la nak raikan beriya2...



Selain tu, saya juga lebih cenderung untuk buat Kad Ucapan pada hadiah Wedding kawan2 saya sendiri...tapi tak kurang juga yang saya pakai kad 50sen ehehehee...tengok keadaan jugak...nasib la masing2 ye hehehheee...

Kad tak bernama ni utk Ida...staf kontrak company saya dulu...kenapa la saya tak letak nama dia masa nie ye...huhuhu...


Erm..kad untuk ua nie hanya sempat dibuat selepas wedding mereka selesai...tu yang boleh letak gambar pakai baju pengantin..dulu-dulu mana ada Pre-Wedding tu sume kan...ehehhee...
Tapi lagi sekali saya kehilangan....kad utk Zety Mama Shahmy saya tak jumpa pulak...tapi yang saya ingat kad tu dibuat juga selepas majlis di Terengganu...saya hanya bawak hadiah n kad masa majlis rumah lelaki di Wangsa Maju....huhuhuhu...puas mencari tapi tak jumpa jugak softcopy nye..tensen sungguh....sungguh pelik...pelik tapi benar...benar2 belaka....



2 kad nie saya buat serentak sebab majlisnya pun pada hari yang sama di Seremban...ntah kenapa time nie teragak nak buat tulisan jawi plak...erm...kenapa sekarang tak terfikir nak buat tulisan jawi plak ye...ehehehee...memang la idea ni ikut mood...


Dan akhir sekali...ni memang takde keje namanya....saya nak pos apa ye time ni pada Cik Siti (sekarang dah Puan hehehe) dah tak ingat...tapi memang la takde keje cari keje...nak tulis alamat pun beriya begini ye...ehehhehee....

Nota pendek: Dulu gagah buat kad kat Word jer..ehehehee..

No comments: