Thursday, December 9, 2010

..:: Pengorbanan Sang Lembu di Raya Ke-2 ::..

Share
Hari Tasyrik yang pertama, saya dengan anak2 sedare ke surau untuk melihat proses penyembelihan dijalankan...Ibu & Abah saya sudah tentu la antara jemaah yang bz on that day kan...manakala saya n anak2 sedare pula jadi tukang sebok heheheheee...


Tengok benda nie, teringat cerita Geng Surau...hehehehee...


Lembu yang sedang tunggu turn...rilex je dia mkn2 rumput kat situ dengan berselera sekali...


Lembu pertama yang dikorbankan...





Lokman muka cuak.... Amir pulak langsung tak nak tengok...takut le gamaknye....









Kami bawak balik kepala lembu khas untuk Alang saya...mula2 Nabiha n emaknya yang try 'clear' kan kepala lembu tu...tapi last sekali saya n Nabiha yang jadi heroin menyelesaikan kepala lembu tu sehingga settle...hanya otak je yang kami tak mampu nak buat... hehehehee...berjaya juga akhirnya...so bila Alang saya balik keje, tinggal satu job je nak buat...proses pengeluaran otak lembu tersebut...oh daku tidak mampu... dapat keluarkan lidah lembu tu pun dah habis tenaga rasanya...huhuhuuu..


Proud to be Malaysian..!!!


Bunga Raya adalah Bunga Kebangsaan...


Ada sorang budak sengal yang mengambil gambar sendiri...

Nota pendek: Gambar salai daging tak sempat amek...huhuhu...tragis

No comments: